13 nejlepších potravin pro podporu hubnutí

Potraviny podporující hubnutí, tipy pro váš jídelníček

Záměrně nepíšeme, že se jedná o potraviny, po kterých zhubnete, tak to jednoduše nefunguje. Ale jsou potraviny, které vám s hubnutím dost pomohou, jak poměrem mezi objemem a kaloriemi, tak svým složením, kdy lépe zahání hlad a "neprobouzí" inzulín.

Existuje mnoho diet, jejichž výsledkem je jojo efekt.

Při hubnutí hraje spolu s jídelníčkem zásadní roli také fyzická aktivita. Zkuste najít v pohybu zábavu, dávejte si dosažitelné cíle, aby vás jejich plnění motivovalo pokračovat. Nesrovnávejte se s ostatními a uvídíte, že pohyb je zábava. Pokud chcete tedy zhubnout, nakombinujte dostatek fyzické aktivity s následujícími 13 potravinami ve vyvážené stravě.

Těchto 13 potravin vám pomůže zhubnout

Zelená listová zelenina

Zelená listová zelenina vám s hubnutím velmi pomůže. Mezi zelenou listovou zeleninou najdeme špenát, rukolu, nebo ledový salát. Jelikož zelená listová zelenina obsahuje opravdu hodně vlákniny, její konzumace povzbudí naše trávení. Zelená listová zelenina má navíc obzvlášť nízký obsah kalorií, takže můžete bez výčitek sníst i větší množství.

Ryby

Ryby

Ryby nám poskytují velmi cenné Omega 3 mastné kyseliny, které mají pozitivní vliv na náš metabolismus lipidů. Ryby také díky vysokému obsahu bílkovin zasytí na delší dobu. Omezíte tím dobře známé návaly hladu. Ryby navíc obsahují jód, který reguluje náš kardiovaskulární systém a podporuje zdravý metabolismus.

Celozrnné produkty

Díky vláknině mohou celozrnné produkty pomoci při hubnutí. Vláknina přítomná v celých zrnech je velmi zdravá pro naši střevní flóru a podporuje trávení. Navíc celozrnné výrobky díky vláknině výrazně zasytí více než výrobky z bílé mouky.

Avokádo

Avokádo

Avokádo je z velké části tvořeno tukem, přesto je tajnou zbraní pro vaše hubnutí. Avokádo obsahuje převážně nenasycené mastné kyseliny, které napomáhají spalování tuků. Tento obsah tuku má navíc pozitivní vliv na pocit sytosti. Poté, co sníte avokádo, nebudete mít nějakou dobu hlad. Avokádo proto můžete odteď bez výčitek svědomí zařadit jako přísadu do salátů, na toasty nebo jako dezert.

Grapefruit

Grapefruit je skutečný tvarovač postavy. S přibližně 42 kaloriemi má tento citrusový plod nízký kalorický příjem, takže je předurčen k tomu, aby vám s hubnutím pomohl. Dalším pozitivním účinkem grapefruitu z hlediska hubnutí je obsažený pektin. Tento druh nestravitelné vlákniny stimuluje naše trávení.

Cílem rozumné úpravy jídelníčku je dosažení udržitelného hubnutí, které odpovídá vašemu životnímu stylu.

Ořechy

Možná si říkáte, že pokud chcete zhubnout, ořechům byste se měli vyhýbat. Ale to musíme popřít. A je to tím, že i přes to, že ořechy mají vysoký obsah kalorií a velké množství tuku, tyto tuky našemu tělu pomáhají hubnout. Zdravé mastné kyseliny nás zasytí na dlouhou dobu a stimulují metabolismus. Hrst oříšků denně stačí k tomu, abyste měli prospěch z pozitivních účinků této super potraviny. Pozor: Vzhledem k tomu, že ořechy mají opravdu vysoký obsah kalorií, nemělo by se v žádném případě překračovat doporučené denní množství.

Brambory

Brambory

Brambory jsou malé hlízy se skvělými účinky. Díky škrobům zasytí na dlouhou dobu - pomáhají tedy také předcházet záchvatům hladu. Brambory jsou navíc poměrně nízkokalorické. Se 70 kaloriemi na 100 gramů vám pomohou udržet postavu. Ale pozor, nepleťme si mezi sebou brambory a hranolky.

Kuře

Prakticky neexistuje jiné maso, které by bylo pro hubnutí indikováno lépe než kuřecí. A je to tím, že kuře nemá téměř žádný tuk, ale poskytuje také hodně bílkovin. Kuřecí protein nás zasytí na delší dobu a snižuje tak riziko záchvatu hladu. Tip: Vyhněte se konzumaci kůže kuřete, a nepleťte si kuře a KFC.

Vejce

Vejce jsou skutečnou proteinovou pumpou a tělo je dokáže optimálně vstřebat. Díky bílkovinám jsou vejce dlouhotrvajícím příjmem, a navíc stimulují metabolismus. Proto jsou dokonalým společníkem na vaší cestě za hubnutím.

Nízkotučný tvarohový sýr

Nízkotučný tvaroh je perfektní, pokud chcete zhubnout. Ale proč? Toto jídlo obsahuje málo tuku, takže má velmi málo kalorií, ale poskytuje hodně bílkovin. Toto složení je perfektní kombinací pro odstranění tuku. Velké množství bílkovin obsažených v nízkotučném tvarohu udržuje sytost po dlouhou dobu, a také podporuje trávení. To také snižuje riziko náhlé chutě.

Káva

Káva

Toto je skvělá zpráva pro milovníky kávy! Tento nápoj vám také trochu pomůže zhubnout. Kofein v kávě zvyšuje produkci tepla v našem těle, takže se spotřebuje více kalorií. Když budete pít 2 až 3 šálky kávy denně, spálíte dalších 50-100 kalorií.

Chia semínka

Chia semínka jsou při hubnutí vítanou potravinou. Vláknina obsažená v chia semínkách podporuje trávení. Díky bobtnavým vlastnostem chia semínek nás zasytí na obzvlášť dlouhou dobu. Doporučené množství konzumace maximálně 15 gramů chia semínek denně by se nemělo překročit.

Granulovaný tvaroh

Tvaroh je opravdová proteinová bomba. Nízký obsah tuku, nízký obsah sacharidů a téměř žádné kalorie. Z tohoto důvodu je ideální pro hubnutí. Také granulovaný tvaroh poskytuje velké množství bílkovin, které vás zasytí na dlouhou dobu. Vápník obsažený v tomto druhu sýra také stimuluje metabolismus. Z těchto důvodů je tvaroh dokonalým společníkem na vaší cestě za hubnutím.

Jak vidíte, existuje mnoho (a chutných) potravin, které lze kombinovat s hubnutím. Pokud těchto 13 potravin vhodně zkombinujete s dostatečnou fyzickou aktivitou, brzy dosáhnete prvních úspěchů a z dlouhodobého hlediska dosáhnete i své vytoužené hmotnosti.

---
Obrázky vyfotili Louis Hansel, Monika Grabkowska, Sebastian Coman, Nathan Dumlao, Shreyak Singh on Unsplash.

SportAtlas